27. syyskuuta 2011

Syysmasennus

Ahdistus! Koko syksy on tuonut mukanaan paljon huolia ja stressiä. Tällä hetkellä ulkona raivoaa myrsky joka tahtoo viedä mukanaan viimeisetkin jäljet kesän olemassa olosta.. Maailma tuntuu tekevän kuolemaa ja tuntuu kuin sisälläni olisi ilmapallo joka tyhjenee tyhjenemistään saaden minut haukkomaan happea.


Photobucket

Stressiä on tuonut mukanaan opiskelut ja lähenevä harjoittelujaksoni. Tuntuu, että olen väärällä alalla, väärässä paikassa ja aivan hukassa! Minusta ei ole tähän, en täytä kaikkia niitä vaatimuksia joita tämä ala kantaa eteeni. Lastenhoidosta on tullut tiedettä, joka on muuttanut kaiken niin monimutkaiseksi ja vaikeaselkoiseksi etten pysty enää käsittämään sitä. Olen kuitenkin tyytyväinen, että tunnistan itsessäni kykenemättömyyden toimia tällä alalla, jotta nämä hommat jäävät niille osaaville ja innostuneille ihmisille, joita päiväkoteihin tarvitaan.

Photobucket

Olen myös huomannut alakuloisuuden ja surumielisyyden piirteitä itsessäni. Tunnen itseni usein yksinäiseksi, vaikka olenkin ihanien ihmisten ympäröimänä. Ikävöin Samppaa, jota en ole nähnyt kolmeen kuukauteen (Perjantai, tule jo!). Toki olen ollut iloinenkin, mutta päällimmäiset tunteeni ovat olleet lähinnä negatiivisia. Olen tuhlannut paljon aikaani asioihin, joita en todellisuudessa halua tehdä ja tehnyt melko vähän asioita joista nautin. Nyt pitää ottaa itseäni niskasta kiinni!

Photobucket

En tiedä mistä johtunee, että kerrankin elämässäni olen myös ruvennut stressaamaan painoani! En ole koskaan kantanut huolta siitä kuinka paljon painan ja mitä suuhuni pistän, mutta huomatessani etteivät entiset farkkuni mahddu enää jalkaani olen toden teolla huolestunut! Peilistä katsoo vain ruma läski, jonka toivoisin katoavan mutta en saa itseäni liikkeelle. Olen laiska, saamaton ja ruokin negatiivisuudellani kaikkea sitä mistä olen tällä hetkellä ahdistunut.

Photobucket

Elikkä, erittäin hyvää syksyä vaan kaikille!

T:Jenni


2 kommenttia:

Rania kirjoitti...

Oi voi ajattein just sua ja sit sun blogiin ilmestyi tähti (sun sivu on päivistetty) ja innostuin!! Paha kyl toi syysmasennus ja ettet ole nähnyt Samppaa 3kk!! mut silti kivaa kun tuli uutta! Mähän en oikein jaksa facebookia (vielkään näin 1,5 vuotta pitkän tauon jälkeen- jos sitä tauoksi voi kutsua..) Sun blogi on siksi tärkeä mulle!

Haluan syksyllä tulla kyläilemään! Haluan nähä teijän keskustakämppää ja juoda punaviiniä kanssasi teijän ankeassa keittiössä (tai mitä säs sitä kutuitkaa..??)

Toivottavasti voit paremmin pian rakas! Tiedän miltätuntuu olla väärällä alalla ja jäädää jumiin. En enää jaksaa mun työtäni ja aion opiskella taas, mut en "uskalla" irtisanoa mua töistä koska olen pelkkä jänishousu. Haluan uutta, muuttosta ja jännitystä. Kaipaan muuta, en pelkkää mautonto velliä, haluan jotain erittäin maukasta!!

Hauskaa kaunista värillistä syksyä rakkaalle serkulleni <3

Andie kirjoitti...

Sulle on blogitunnustus mun blogissa

http://inthebottomofthesea.blogspot.com/2011/09/blogitunnustuksen-aika.html