29. elokuuta 2011

Ilkivallasta

Pakkohan mun oli jonnekin tulla avautumaan, vaikka olenkin päättänyt olla päivittämättä tätä enää niin ahkerasti.

Elikkä: Mikä ihmisiä vaivaa? Olin lähdössä aamusta yliopistolle, mutta eihän siitä mitään tullut. Miksikö? no! joku ääliö oli puhkaissut pyöräni etukumin. Aamustani tuli kertaheitolla stressaava ja aloin hätäpäissäni etsiä Sampan pyörän avainta. Löysin avaimen, mutta hänenkin pyörästään oli etukumi löysänä ja ajoasento oli muutenkin niin sanoin kuvaaamattoman huono, että vein pyörän samantien autotalliin.

Jouduin siis säätämään pankkitunnuksieni ja kaiken muun kanssa, jotta saisin rahaa bussiin (rahatilanteeni on muutenkin huonompi kuin heikko). Pääsin vihdoin bussiin ja pääsin yliopistolle puolituntia suunniteltua myöhemmin. Päätin kävellä luennon (joka ei kaiken lisäksi ollutkaan pakollinen) jälkeen kotiin (onneksi Suvi käveli seuranani) ja jalkani saivat kunnon rakot! (en suostunut maksamaan bussista toista kolmea euroa)

Soitin Jyrkille voisiko hän tulla paikkaamaan pyörän kumini ja hän pyrähti paikalle iltapäivästä. Jyrki oli ostanut paikkaustarvikkeet, mutta saavuttuaan paikalle hän totesi ettei niitä tarvitakkaan. Pyörästäni oli irrotettu venttiili ja sen palaset oli ripoteltu asfaltille. Poimittiin ne maasta ja Jyrki asensi venttiilin paikalleen ja pumppasi pyörään ilmaa.

Vein pyöräni autotalliin (jossa aion sitä tästä lähtien säilyttää) ja lähdin käymään kaupassa. Kaupasta tullessani huomasin, että kaikista kadulla olleista pyöristä oli irroitettu venttiilit ja venttiilin jämiä lojui ympäriinsä. Pakko sis kysyä kuka helvetti voi olla noin kusipäinen ihminen, että silkkaa omaa tylsyyttään tekee ilkivaltaa? Toivon paljon pahaa karmaa niille ihmisille, jotka pakottivat minut periaatteitani vastaan matkustamaan bussilla!

Photobucket

Ehkä kyseessä oli se vanhainkodista karannut pappalauma, joka toissapäivänä rupesi aukomaan päätään minulle ja Suville siitä kuinka jalkakäytävällä ei saa ajaa pyörällä. Ehkä he olivatkin oikeassa, mutta en ymmärrä miksi he negatiivisella äänensävyllään asiasta ilmoittavat. "Kertokaahan tytöt, saako jalkakäytävällä ajaa pyörällä?" "Niinpä, minunkin päälle kerran eräs tyttö ajoi takaapäin pyörällä". En aijo muuttaa ajotapaani, sillä Oulussa on niin kapeat autotiet, että en henkeni uhalla uskalla sinne mennä polkemaan ja toisekseen kyseisellä tiellä ei polkupyöräilyä ollut erikseen kielletty.

Photobucket
 (btw. Oulun Gina Tricotista tein housulöydön 2,5e!!)

Oliko venttiilien irroittaminen siis kannanotto Oulun pyöräilijöitä kohtaan vai onko nuorisolta todellakin loppunut tekeminen? Jokatapauksessa tapaus aiheutti paljon mielipahaa ja yhden päivän lounasrahat menivät bussilla kulkemiseen ja kasvattivat omaa hiilijalanjälkeäni.. ehkä (en ole kovin perehtynyt ympäristöasioihin). Toivon siis, että ihmiset lakkaisivat purkamasta omaa pahaa oloaan kanssaeläjiin ja varaisivat sen sijaan ajan terapiaan. Kiitokset!

-Jenni

5 kommenttia:

Noora kirjoitti...

Huoh, ihmiset on niin ihania aina. Tänään on kyllä ollut joku epäonnenpäivä kun oon kuullut kaikilta vähän samanlaisia juttuja. Tai sit se on vaan maanantai...

imlacking kirjoitti...

Mulle joskus joku tyyppi alkoi Oulussa vittuilemaan, kun ajoin sen takana pyörällä. Ajoin varovasti etten vaan olis kaatunut (oli jo melko liukasta). Väitti että olin "kuunnellut" sen tyypin ja hänen kaverinsa juttua. Ihan kun se olis mua kiinnostanut joidenkin randomtyyppien jutut :D. Siis nää tyypit oli kännissä enkä mä olis päässyt niiden ohikaan, kun kulkivat niin leveesti. Varmaan olisivat just kävelleet mun fillarin alle jos olisin ohittanut ja siitäkö se huuto olis tullut.

Jenni kirjoitti...

Mä oon aina tykänny että oulussa on todella ystävällisä ja mukavia ihmisiä, mutta alkaa pikkuhiljaa mieli muuttua tuollaisten urpojen vuoksi :/ Tosin ikinä ei saisi yleistää.

Rania kirjoitti...

Hyi muakin häiritsee tuollaisia temppuja! Heinäkuussa aamiaspöydällä katoin ikkunasta ulos kun kaksi tyyppiä meni mun pyörän ohi ja kattoi sitä, yhtäkkiä toinen niistä yritti repiä sen telineestä irti kauhealla voimalla että pyöräkellokin soi. Löin ikkunaa kovaa ja huusin jotain "anna pyöräni olla!!" olin niin vihainen etten edes voinu kiroilla! Olin niin hämmästyny! Pojat kattoi vähän paniikissa vasemmalle ja oikealle ja lähti nopeasti pois. Ne ei nähnyt sisään, koska aurinko paistoi. Maailma on täynnä tyhmiä ihmisiä. Toivotaan että karma tuo niille paljon paskaa!

Jenni kirjoitti...

hyi, tosi inhottavaa! En ymmärrä tollasia ihmisiä ollenkaan.