12. kesäkuuta 2011

Mahtava päivä!

Jotkut päivät on aivan mahtavia, ne on sellaisia päiviä jolloin hymyilyttää jatkuvasti ja tuntee elävänsä tässä hetkessä. Tänään oli sellainen päivä.

Photobucket

Heräsimme Sampan kanssa varhain (puoli kahdeksalta aamulla.. huh!) ja lähdimme ajamaan Helsinkiin.

Photobucket

Päämääränämme oli kirpputori Valtteri, joka siis todellakin on SUURI!

Photobucket

Olin kuin seitsemännessä taivaassa, pengoin pöytiä aivan onnessani ja mukaan tarttui muutama "rätti" (alla oleva takki on niistä yksi). Hinnat eivät päätä huimanneet ja jos huimasi aina oli mahdollisuus tingata (mä en valitettavasti kuitenkaan ole oppinut tähän ikään mennessä tinkaamisen jaloa taitoa..  joten maksoin aina myyjän pyytämän hinnan, jotka kuitenkin mielestäni olivat kohtuulliset)

Photobucket

Puolentoista tunnin kirppiskierroksen jälkeen poikkesimme Helsingin keskustaan ja vedimme naamariin ämpärillisen roskaruokaa.

Photobucket

Sampan haave täyttyi kun hän sai syödä Chickenwingsejä ämpäristä (jonka siis jaoimme keskenämme). Hintaa koko satsille (8kpl wingsejä, 1,5l limua, 3 ranskalaiset) tuli 14,70€. 

Photobucket

raskaan lounaan jälkeen kävelimme kauppatorille ja ostin kirsikoita litran verran (syöminen on mitä ihaninta!) Ja sieltä jatkoimme matkaamme Kaivariin, missä luoksemme käveli kaksi naista kertoen, että Harakkasaareen pääsee tänään ilmaiseksi lautalla. No mehän mentiin!

Photobucket

Harakkasaari oli täynnä lintuja! En ole eläessäni nähnyt yhdessä paikkaa niin montaa lokkia ja lokin poikasta (yhtään harakkaa ei tosin näkynyt). Koko saari oli linnunkakan peitossa (en tiennyt että linnutkin paskovat pökäleitä) ja siellä oli jotain ihme hanhia, jotka näyttivät jatkuvasti kieltä!! (miks mä en oo myöskään tiennyt, että linnuilla on kieli?)

Photobucket

Saarella oli myös akvaariotalo, jonne oli kerätty kaloja itämerestä akvaarioihin. Lisäksi siellä oli kaloja esittäviä muovisia mallikappaleita, hämmästyin suuresti kun huomasin että lohet eivät olekkaan ulospäin punaisia! (tässä kohtaa tekstiä joku varmaan ihmettelee, miten mä oon ikinä päässy yliopistoon saatika selvittänyt lukion...hmm)

Photobucket

Sitä ei uskokaan, miten ihminen voi vieraantua luonnosta. Mä en nimittäin ole yhtään luontoihminen. Pelkäsin niitä lintuja, koska ne ei pelänny mua ja olin varma että jostakin pusikosta mun kimppuun hyökkää verenimijäpunkki. Toistaiseksi en kuitenkaan ole itsestäni havainnut borreloosia tai salmonellaa.

Photobucket

Ilma oli mitä ihanin ja päivä mitä mahtavin!

Photobucket

Ainakin opin jotakin uutta: Linnut kakkaa pökäleitäkin, niillä on kieli ja lohet eivät ole punaisia ulospäin.

<3:llä Jenni

Ei kommentteja: